Sunday, January 31, 2010

Ghazwul Fikr ( Serangan Pemikiran )


Alhamdulillah...akhirnya ada jgk ksempatan untk buke blog nie stelah sekian lame menyepi...jari jemari tibe2 rase gatal nk menaip something......

“Kita diserang!!! Sedarkah ummat Islam kini bahawa mereka diserang?
‘Ghazwul Fikri’- sama-samalah kita terokai serangan pemikiran yang hebat melanda umat Islam kini”

Apa yang anda faham berkenaan Serangan Pemikiran atau dalam bahasa arabnya Ghazwul Fikri ?
Secara kasarnya, Ghazwul Fikri bermaksud penyerangan dengan pelbagai cara terhadap pemikiran umat Islam untuk mengubah apa yang ada di dalamnya sehingga tidak boleh lagi mengeluarkan darinya hal-hal yang benar kerana telah bercampur aduk dengan hal-hal yang tidak Islami.

Jika direnung kembali, memang banyak perkara dalam kehidupan kita yang musnah akibat serangan pemikiran. Formula Yahudi untuk menjatuhkan umat Islam ialah dengan menjauhkan penganutnya dari ajaran Quran dan Sunnah dan memperkenalkan formula 5S 2F( smoke, sport, sex, screen,son, food, fashion).

Sahabat sahabiah boleh mencari dengan lebih mendalam berkenaan perkara ini dari web-web yang berkaitan. Apa yang cuba saya sampaikn di sini ialah, Yahudi bukan sahaja menyerang dari sudut hiburan, makanan dan kebudayaan, bahkan juga segala sistem kehidupan umat Islam termasuk perlembagaan, ekonomi dan pendidikan. Tajuk ini sangat memerlukan kajian yang terperinci terutama dari aspek sejarah, kaedah serangan dan kesan yang sangat mendalam terhadap umat Islam..

Berkaitan isu ini, Allah berfirman dalam al-Quran, Surah al-Baqaroh ayat 120:
Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu )..

Sedikit perkongsian dengan sahabat2 sbgai iktibar:

1.Wahyu pertama: Iqra’- proclaim, you will conquer the world. Banyakkan membaca samaada buku-buku pelajaran, isu-isu semasa apatah lagi isu berkaitan percakaran musuh

2. Wahyu kedua:Ya ayyuhal muzzammil qumil laila illa qalila- bersedia dengan kekuatan jiwa ( spiritual) nescaya kamu mampu menewaskan musuh

3. Wahyu ketiga: Ya ayyuhal muddaththir. Qum fa anzir- bangun, serulah dan berilah peringatan dengan sepenuh dayamu
About The Author
Bie, that's my name. Im just an ordinary blogger.Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id. Eam no corpora maluisset definitiones.
Share This
Subscribe Here

0 comments:

Post a Comment

 

Followers

Fastabiqul khoirat.... Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa